Miasto Stołeczne Warszawa – dofinansowanie fotowoltaika. Już kolejny rok z rzędu udziela dotacji celowych. Możesz przeznaczyć je na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji, w szczególności tych, które służyć będą ochronie środowiska. Ty również możesz skorzystać z dofinansowania na fotowoltaikę już teraz!
Możesz to zrobić, jeśli jesteś przedmiotem niezaliczonym do sektora finansów publicznych, a w szczególności: osobą fizyczną (prywatną), wspólnotą mieszkaniową, osobą prawną (firmy), przedsiębiorcą (osobą prowadzącą działalność gospodarczą).
Dotacja obejmie do 30% rzeczywistych kosztów realizacji inwestycji, a maksymalna wysokość Twojej dotacji na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych, a także nie będzie mogła przekroczyć 15 tysięcy złotych. To, że otrzymasz dotację, nie wykluczy również możliwości skorzystania z ulgi podatkowej dla pozostałej części wydatków na inwestycję. Więcej o uldze podatkowej przeczytasz tutaj.
Na modernizację kotłowni, wykonanie przyłącza kanalizacji, usuwanie azbestu oraz wykorzystanie lokalnych źródeł energii odnawialnej. Punkt ostatni jest tu najważniejszy, ponieważ oznacza to, że możesz skorzystać z dotacji na instalację fotowoltaiczną.
Przede wszystkim formularz wniosku, a wraz z nim załączniki. Najważniejszym z załączników jest dokumentacja inwestycji, która określa jej zakres rzeczowo-finansowy. Jest to np. oferta firmy wykonawczej, a także kosztorys inwestorski, schemat i opis inwestycji, lub wybrane rysunki z dokumentacji technicznej. Dokumenty te muszą jednoznacznie identyfikować daną inwestycję. Musisz dołączyć również oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością, a także oświadczenie dotyczące podatku od towaru i usług (nie dotyczy osób fizycznych) i informacje o de minimis (tylko dla działalności).
Wniosek powinieneś złożyć osobiście lub poprzez pełnomocnika w Biurze Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy. Biuro znajduje się pod adresem pl. Bankowy 2 (Błękitny Wieżowiec), XIX piętro, pokój 1903. Wnioski możesz składać od 1 września roku poprzedzającego inwestycję do 31 marca roku, w którym planowana jest realizacja. Dotacje będą udzielane zgodnie z kolejnością wpłynięcia wniosków.
To proste. Wystarczy, że załączysz kopię umowy z wykonawcą inwestycji i kopię protokołu odbioru wykonanej inwestycji. Potrzebny będzie także oryginał faktury (rachunku) wystawionej na wnioskodawcę (do zwrotu). Termin, w którym musisz zakończyć realizację inwestycji zostanie wyznaczony w umowie o udzielenie dotacji. Będzie to jednak nie później niż do 30 listopada roku, w którym przyznano Ci dotację. Kwotę dotacji otrzymasz w ciągu 21 dni od akceptacji rozliczenia, na rachunek bankowy wnioskodawcy.
Nie wiesz, jak to zrobić? Nie martw się, jesteśmy tu dla Ciebie! Przygotujemy profesjonalny projekt wraz z kosztorysem, pomożemy skompletować i uzupełnić niezbędną dokumentację oraz przeprowadzimy przez cały proces, od wniosku do decyzji i odbioru.
Link do aktu prawnego poniżej: